Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Krypande känslor!

Kategori: Allmänt

 
Ja vad gör man när motivationen börjar tryta och känslan av värdelöshet kommer krypandes. Ryggvärken börjar sakteliga släppa men istället kommer känslorna. Känslor av värdelöshet, skuld och allmänt nedstämd. Varför får jag sådana känslor? Jag vet att vissa saker som hänt tidigare i livet kan spela roll men framförallt så har jag så sjukt stora förväntningar på mig själv och sätter ribban otroligt högt.
 
Detta är förstås något jag jobbar med dagligen är att försöka sänka ribban, låta mig göra misstag och bara vara.
 
 
Men jag försöker hålla huvudeet ovanför vattenytan och blicka framåt. Ryggen håller som sagt på att bli bättre och jag har lite mål jag tänkt att uppfylla. Främst då att gå ner i vikt.
 
Hur detta ska gå det vet jag inte men håller nu på att få med mig några kompisar på lite kampsportträning och försöker få mig själv att träna mer på gymmet och främst gå fortare och oftare med hundarna.
 
 
Som vanligt så blir jag mer och mer peppad när jag skriver och läser alla fantastiska mail jag får så nu drar jag ihop ett gäng och kampsportar lite grann =)
 
//Soffpotatisen
 
 
Kommentera inlägget här: