Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Motivationen och fettprocenten!

Kategori: Allmänt

Hur håller ni er motiverade?
 
Jag läser och lyssnar hela tiden på människor som tränar och deras motivation verkar aldrig tryta. Hur kommer det sig? Jag får alltid kämpa med motivationen, eller jag själv anser att jag alltid får kämpa med motivationen. Eller är det helt enkelt så att jag känner efter för mycket?
 
Jag försöker tänka positivt, framåt och här och nu. Jag försöker stärka mig själv och motivera mig själv att bli bättre. Bättre på att lyfta, bättre på att hjälpa till hemma osv.
 
Blir jag bättre då? Jo det är väl klart som fan att jag blir bättre. Jag lyfter mer än nånsin, jag går till gymmet mer och mer frekvent och det viktigaste, jag har börjat kunnat träna samtidigt som andra.
 
Jag känner nu att ju mer jag skriver nu desto mer blir jag motiverad. Denna blogg är ju så att säga min låtsas träningskompis. Ugerfär som Alfons och hans Mållgan.
 
Min bänk börjar bli bättre, är uppe i 45 kg på de (inte illa med tanke på att jag i början inte ens kunde lyfta stången).
Marken börjar ta sig men känner mig lite begränsad av ryggen (90 kg) och böjen står väl kanske kvar på 60 kg men då har jag inte maxat i denna gren på ett tag.
 
Framsteg är roliga steg att gå
 
 
 
Dom mindre roliga stegen att gå är dom man går till vågen, den pendlar mellan 92 och 95 men aldrig under 90. Som en käftsmäll varje gång. Nå väl jag tror att midjemåttet har minskat.
 
En riktig käftsmäll var de när jag räknade ut kroppsfettprocenten på #styrkelabbet.se (dock inte hundra rätt) och jag ligger på 51% kroppsfett!
 
FATTAR NI 51% KROPPSFETT DET ÄR TA MIG FAN SJUKLIGT!!!
 
//Soffpotatisen
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: