Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Vågen, förkylningen och annat skit

Kategori: Allmänt, Huvudet, Träning

Jag satt i bilen när telefonen plingade till. En vän på FB har satt sig i säkerhet. Vadå i säkerhet? Kollade närmare och pang, terrorn är i Sverige. 


Jag blev inte förvånad, knappt så man rynkade på ögonbrynen. Jag menar, vi har öppnat våra hjärtan och tagit emot en väldigt stor del flyktingar sista åren och ja, vi harr till och med välkomnat folk tillbaka i våran famn efter att dom har krigat med IS. 

Så när jag läser och hör om det fruktansvärda på tv så är det inte terrorn som gör mig mest upprörd. Den gör mig verkligen upprörd det gör den. Men att terrorn kommer från en person som tidigare sympatiserar med IS, fått avslag på sin asylsökan och dessutom varit efterlyst gör mig rent ut sagt förbannad. 

4 människor och en hund har fått sätta livet till. Tusentals har fått fly. Och varför då? Jo för att en 39 årig IS sympatisör som dessutom är efterlyst har kunnat utföra ett terrordåd på uppdrag av IS i hjärtat av Stockholm. Hur? Hur har en sådan person kunnat komma igenom det svenska filtret? Jag trodde att vi hade myggnät men när sånna här gossar slinker igenom så pass lätt så tror jag mer på ett kostängsel utan ström.

Nog om det. Vad säger vågen då? Den säger 92,7 vilket är frammåt. Har faktiskt varit och nosat på 95 så nedåt går det. 

Känner mig också mer peppad än någonsin att få fara på gymmet. Tränar fortfarande bäst själv men kan faktiskt gymma med annat folk nu.

Har börjat kunna lasta på lite vikt nu också vilket är sjukt kul. I och med det så måste jag nog införskaffa ett bälte och handledslindor också. 

Basövnigar är det som jag mest hänger upp mig på. Bänk, böj och marklyft och lite andra övningar.

Och förkyld har man gått och blivit också. Det är som om att så fort jag åker till en annan stad så kommer förkylningar smygandes.

Nu blev det hör ett långt inlägg, jag som försöker hålla dom relativt korta 

//Soffpotatisen

KOMMENTARER:

  • Jessica Zederfeldt säger:
    2017-04-12 | 17:06:58
    Bloggadress: http://jzederfeldt.blogg.se/

    Hoppas att förkylningen går över fort och att du hade en bra dag :)

    Svar: Ja absolut. Den här gången hade man tur...Bara några sjukdagar och sen igång igen =)
    couchpotatisen.blogg.se

Kommentera inlägget här: