Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Det känns så jävla bra!!

Kategori: Allmänt, Träning

 
Vill börja med att tacka och buga för feedbacken och besöken! Kunde aldrig tro att den skulle bli så pass populär.
 
Idag var en grym gym dag. Inga flåsande gubbar, bara ett helt tomt gym. Precis så som jag vill ha det. När jag köpte mitt gym kort så började jag tänka efter och fundera på varför mitt gymmande aldrig har hållit i sig. Garanterat är det nån av er läsare som förstår vad jag menar. Man börjar och tar i som tusan och sen klingar det av väldigt fort.
 
Den här gången skulle det inte bli så. Jag har funderat och kommit fram till att dom här sakerna har spelat väldigt stor roll för mig.
  1. Framsteg. Ja men hur kul är det att slita ont och sen inte komma nån vart. Där av valet av fria vikter, man ser fort framsteg och man avancerar.
  2. Gym kompisen. Ni vet den där kompisen som är med och hjälper till med stången, som ringer och skriker att nu jävlar slår vi rekordet, nu tar vi personbästa. Eller nu testar vi något nytt.
  3. Har aldrig passat in på gymmet. Nä jag har känt mig fet, ful och barnslig. Jag har inte haft självförtroendet (har jag ju int nu heller) och har aldrig hittat något gym som jag gillat. Dvs. folktomt =P
  4. Har aldrig känt att jag har haft tid. Typ så som majoriteten av alla människor känner när man ska göra något som är jobbigare än att ändra kanal på tv-kontrollen.
  5. För knepiga och avancerade träningschema som inte håller i längden.
Och nu undrar ni kanske vad man har gjort åt saken. Ja för de första så har jag ju som bekant börjat att arbeta med fria vikter, ENDAST! För det andra har jag startat den här bloggen som ska hjälpa mig med motivation och tips, och fungera som någon form av webbaserad träningskompis. Sen har jag hittat ett gym jag gillar som är folktomt, bytt jobb och ägnar mig endast åt 3 övningar åt gången.
 
Övningarna är uppdelade i 2 pass. A och B-pass och dom ser ut så här.
 
A-pass: Knäböj 5x5
               Bänkpress 5x5
               Skivstångsrodd 5x5
 
B-pass: Knäböj 5x5
               Militärpress 5x5
               Marklyft 5x5 kanske igentligen borde vara 1x5 men det är ju så kul med marklyft =)
 
Detta är då endast bas övningar, och man ökar i vikt ganska fort när man väl börjar sätta tekniken vilket är sjukt jävla kul och gymt inspirerande!
 
Ps. Joggade i snabb takt häromdan i 1 km som uppvärming (sjukt stolt över att förflytta detta as till kroppsmassa så långt i snabbare takt än gångfart)
 
YES I CAN!
/ Soffpotatisen
(nu blev de så där långt igen sorry för de)
 
Kommentera inlägget här: