Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Grym gymdag!

Kategori: Allmänt, Träning

Grym gymdag!
 
Sjukt peppad på fömiddan att få dra till gymmet! Äntligen börjar resultaten visa sig. Inte på vågen eller utseendemässigt men resulaten på stången. Efter som jag under många år lidit av en fruktansvört dålig rygg så har jag inte riktigt vågat ta i som jag velat.  Idag gjorde jag ett genombrott på alla fronter....nästan iaf.
 
Knäböjen: I knäböjen (där jag varit sjukt svag) har jag nu vågat gå upp från tom stång och små viktskivor till dom stora riktiga! Känns så jävla gött.
Militärpressen: Har jag nu gått från tom stång till 1 kilos vikter (liten förbättring men åt rätt håll)
Marklyft: Ja den här övningen har det gått lite troll i då jag inte vågat ta i dels pga riktigt svag rygg och dels dålig teknik. Jag har maxat 90 kg på marklyften, men då bara 1 lyft. När jag har lyft annars så har ja nöjt mig med 40-60 kg för att inte skada mig. Men idag har vi gjort ett genombrott. Lyfte först med 40 kg som uppvärming sen drog jag ja på 25orna på stången! så 70 kg körde jag med. 3x5 reps
 
Så framåt går det iaf på den fronten. Att jag sen drog en skoterrepa på 5 mil tvättbräda utan att sitta ner ser jag som en plusmeny =)
 
På återseende!
/Soffpotatisen
Kommentera inlägget här: