Soffpotatisen

En blogg om träning av en soffpotatis till soffpotatisar

traningsbloggar.info Webbhotell Test
Hälsa

Superentreprenören vs. Gymmaren

Kategori: Allmänt, Entreprenör, Entreprenörsskap, Träning

 
 
Vars får folk drivet ifrån? Ni vet den där extra växeln som kickar in när dom lägger alt åt sidan och bara kör.
 
Har precis kommit från en lunch, en helt vanlig lunch med gamla kollegor och annat folk. Det andra folket är en hel bunt av lokala superentreprenörer och sen givetvis jag som ensam tjej och dessutom arbetslös. Men dom är sjukt roliga att luncha med för dom är så jäkla normala. Inga krusiduller, det dras nåt snuskigt skämt, pratas motorer och så vidare. Jag trivs som fisken i vattnet i deras sällskap.
 
Men dessa superentreprenörer har någonting som jag inte har, eller kan plocka fram. Den där extra växeln som gör att dom bara kör på. Dom frågade mig hur det gick med träningen och jag sa som det var, att jag var riktigt besviken på mig själv som sovit halva dagen och inte varit på gymmet. Snälla som dom är så försöker dom givetvis puscha på och säger att det är bara att fara på gymmet.
 
Men är det så lätt? Att bara fara på gymmet. I min värld är det inte så, dels är det en massa folk där, sen har jag andra viktiga saker att göra, ja ni hör ju själv hur ursäkterna bara flödar fram. Soffpotatisen har börjat komma fram, igen.
 
Hur plockar man fram den där extra växeln som mina lunchvänner har? Hur klarar dom att gå igenom dom dagarna när allt bara känns skit, och hur sjutton håller dom motivationen uppe? Dom är ju alltid trevliga och glada och tjoar och tjimmar. Vad är det som driver dom?
 
Jag har suttit nu på lunchen och försökt jämnföra mig själv med dessa superentreprenörer. Dom och deras företag med multimiljon omsättning och jag med min gymsatsning. Låter ju sjukt nu när jag skriver om det men gjorde iaf den jämnförelsen.
 
Igentligen är deras företagande inte så olikt mitt gymmande. Eller?
 
Klart det är skillnad rent praktiskt men nu tänker jag på motivations och inspirationsplanet. Men så här har mina tankebanor gått.
  • Dom jobbar precis som jag mot ett bestämt mål.
  • Dom måste precis som jag, hela tiden förändra företaget eller företagandet för att nå framgång.
  • Dom måste precis som jag, vara motiverade till en fortsättning.
  • Dom måste precis som jag borde vara, ordningsam och strukturerad.
Nä en eloge till alla egenföretagare där ute som orkar med allt det här, och nu är vi endå bara på buisness planet.
 
Och mina superentreprenörer går också på gym och har familj hemma.
 
Så jag borde nog också orka gå på gym...
 
 
Kommentera inlägget här: